wtorek, 26 października 2010

Dach wieńczy dzieło...

Do końca roku pozostały już tylko dwa miesiąc a ja mam zamiar jeszcze postawić dach.
Jeśli pogoda dopisze to zalewanie stropu powinniśmy wykonać nie dalej niż w pierwszym tygodniu listopada.

Na drugi tydzień przewidziane jest wejście dekarzy, którzy mają postawić nam piękny dach, tym samym zamykając stan surowy budynku.

Mam nadzieję że wszystko uda się dopiąć na ostatni guzik. O ile wcześniej wszystko realizowałem samodzielnie z własną ekipą budowlaną, to w przypadku dachu całą część przekazałem firmie zewnętrznej. Mam nadzieję że się wywiąże solidnie i będę mógł ich pochwalić na moim blogu.

Komponenty jakie wybrałem na nasz dach:

  • dachówka ceramiczna Renesansowa Universo L43, czerwona angoba firmy Jungmeier,
  • obróbka blacharska z aluminium w kolorze ceglanym,
  • system rynnowy z PCV marki Galeco w kolorze miedzianym (choć rozważałem także z aluminium),
  • wyłazy dachowe marki Fakro (tutaj zdecydowałem się na model WLI 54x83)
  • konstrukcja dachu z drewna świerkowego oczywiście z impregnacją,
  • wykończenie kominów z klinkieru (tutaj jeszcze nie wybrałem, ale raczej coś w stylu jesiennym),
  • oraz konieczne akcesoria jak kominki, membrany itp.

Mam nadzieję iż dokonany wybór spełni nasze oczekiwania co do końcowego efektu i będziemy bardziej niż zadowoleni. Bardzo długo nie mogłem się zdecydować na ostateczną wersję. Przez moment myślałem o  dachówce cementowej w kolorze antracytowym, ale ostatecznie wygrała ceramika w kolorze ceglasto-czerwonym.

Decyzja była bardzo trudna, ale w końcu została podjęta.
Za kilka tygodni dowiemy się jak będzie przełoży się to na efekt końcowy.
blog comments powered by Disqus

Przeszukaj nasz blog po TAGACH

budowa (79) wykończenie (28) fundamenty (17) cersanit (16) materiały budowlane (13) projekt (13) łazienka (12) dach (11) kuchnia (9) szalunki (9) taras (9) drzwi drewniane (8) elewacja (8) kominek (8) kotłownia (8) ławy (8) ściany (8) wieniec (7) zbrojenie (7) ikea (6) izolacja (6) kominy (6) murek oporowy (6) schody (6) woda (6) bruk (5) bruk-bet (5) garaż (5) instalacje (5) kanalizacja (5) krzywe płytki (5) strop teriva (5) styropian (5) tynk silikonowy (5) beton b20 (4) brama garażowa segmentowa (4) dokumentacja (4) finezja (4) gaz (4) ogrodzenie (4) panele podłogowe (4) trawertyn (4) tynki wewnętrzne (4) deszczówka (3) docieplenie (3) ekipa budowlana (3) farby flugger (3) grzejniki (3) klinkier (3) malowanie (3) meble (3) nadproża (3) ogród (3) okna drewniane (3) podbitka (3) podłoga (3) pogoda (3) prąd (3) spiżarnia (3) stal (3) szambo (3) trawertyn rosso persiano (3) tynki gipsowe (3) wiecha (3) wykopy (3) wylewki (3) wyposażenie (3) adaptacja (2) bonie (2) brama przesuwna (2) chudy beton (2) drzwi wewnętrzne (2) działka (2) film (2) geodeta (2) glazura (2) jadalnia (2) kocioł (2) kosztorys (2) murator (2) odkurzacz centralny (2) oświetlenie elewacyjne (2) panel natryskowy (2) paradyż (2) podjazd (2) płytki (2) rozdzielacze (2) rusztowania (2) sprzęt agd (2) wentylacja (2) wiatrołap (2) więźba dachowa (2) xcel (2) antena dvb (1) antena sat (1) awaria (1) beam (1) bednarka (1) c.o. (1) cerapur modul (1) ciekawostki (1) deante (1) drzewa (1) drzwi ppoż (1) dziennik budowy (1) furtka (1) geberit (1) gniazdka (1) gradobicie (1) humus (1) iglaste (1) junkers (1) kolor elewacji (1) kostka brukowa (1) krispol (1) krzewy (1) kręgi betonowe (1) lampy (1) listwy przypodłogowe (1) listwy wykańczające (1) liściaste (1) mapki (1) mała architektura (1) media (1) molo (1) murłata (1) normstahl (1) obrzeża (1) obudowa wanny (1) ogrzewanie (1) palisada (1) parapety (1) piasek (1) plac budowy (1) podłogówka (1) pozwolenie na budowę (1) projekt wod-kan (1) prysznic (1) ptaki (1) radaway (1) reklamacja (1) rozdzielnia (1) strych (1) studnia chłonna (1) szkody górnicze (1) szpilki (1) sąsiedzi (1) triest bianco (1) tynki cementowo-wapienne (1) uziemienie (1) vail (1) wełna mineralna (1) wydział architektury (1) wyłaz strychowy (1) ścieżki (1)
Obsługiwane przez usługę Blogger.