poniedziałek, 9 sierpnia 2010

Wieniec został nareszcie wylany!

Myślałem że ten dzień nigdy nie nastąpi. Od czwartku walczyłem o dostawę betonu.

Nie było łatwo, ale w końcu się udało. Kilka dni pełne niespodzianek skutecznie zmieniło mój kalendarz budowlany, ale wieniec na fundamencie został dziś wylany.


Lanie betonu zaplanowano na czwartek, zamówiłem sześć kubików co jak się okazało nie było zbyt łakomym kąskiem dla dostawców tego materiału budowlanego. Małe ilości nie są rozchwytywane, ale mój dostawca powiedział że da radę. Wszystko ustawione, deski namoczone, ekipa czeka.


Czekała tak cały dzień i się nie doczekała. Dostawca betonu miał awarię pompy i cała impreza została przeniesiona na piątek. W piątek lanie zaplanowano na czternastą, ale także i ten dzień nie należał do szczęśliwych bo zamiast wylać mi wieniec to polało ale z nieba wraz z wyładowaniami, tak więc praca pompy nie wchodziła w grę.

Jak się potem okazało burza była gwałtowna ale krótkotrwała. Dla betoniarni była jednak tragiczna w skutkach, bowiem na całym terenie aż do późnych godzin wieczornych zabrakło prądu. Zatem kolejny dzień wyjęty z kalendarza budowlanego.


Sobota miała być dniem chwały, ale i ten dzień nie pozostawił po sobie miłych wspomnień. Prąd już był i nawet pompa sprawna, tyle że przed moją budową pojechali wylewać jeszcze ławy, całkiem nie daleko mnie i potem z końcówką mieli wracając resztę betonu zostawić w moim wieńcu. Skończyło się to równie zabawnie co tragicznie, podczas lania na budowie sąsiada pompa się zatkała i rozsadziło rurę. Tak więc do końca dnia chłopaki mieli zabawę serwisową ze spawarką w ręce, a ja i ekipa udaliśmy się na weekendowy wypoczynek.


Dziś już byłem na tyle pesymistycznie nastawiony do mojego dostawcy betonu że praktycznie czekałem tylko na telefon z informacją że coś tam znowu nawaliło. Tym razem jednak się udało! Dojechali i wylali, choć z racji małej ilości przyjechali pompo-gruszką, co ograniczyło im wysięg i część betonu ekipa musiała dostarczać łopatą.

Nie było łatwo, ale udało się i od dziś mam spokój z betonem na jakiś czas. Dziś także dostarczono mi ostatnią porcję bloczków betonowych na ściany wewnętrzne, tak więc ekipa będzie miała co robić podczas pierwszych dni dojrzewania betonu.
blog comments powered by Disqus

Przeszukaj nasz blog po TAGACH

budowa (79) wykończenie (28) fundamenty (17) cersanit (16) materiały budowlane (13) projekt (13) łazienka (12) dach (11) kuchnia (9) szalunki (9) taras (9) drzwi drewniane (8) elewacja (8) kominek (8) kotłownia (8) ławy (8) ściany (8) wieniec (7) zbrojenie (7) ikea (6) izolacja (6) kominy (6) murek oporowy (6) schody (6) woda (6) bruk (5) bruk-bet (5) garaż (5) instalacje (5) kanalizacja (5) krzywe płytki (5) strop teriva (5) styropian (5) tynk silikonowy (5) beton b20 (4) brama garażowa segmentowa (4) dokumentacja (4) finezja (4) gaz (4) ogrodzenie (4) panele podłogowe (4) trawertyn (4) tynki wewnętrzne (4) deszczówka (3) docieplenie (3) ekipa budowlana (3) farby flugger (3) grzejniki (3) klinkier (3) malowanie (3) meble (3) nadproża (3) ogród (3) okna drewniane (3) podbitka (3) podłoga (3) pogoda (3) prąd (3) spiżarnia (3) stal (3) szambo (3) trawertyn rosso persiano (3) tynki gipsowe (3) wiecha (3) wykopy (3) wylewki (3) wyposażenie (3) adaptacja (2) bonie (2) brama przesuwna (2) chudy beton (2) drzwi wewnętrzne (2) działka (2) film (2) geodeta (2) glazura (2) jadalnia (2) kocioł (2) kosztorys (2) murator (2) odkurzacz centralny (2) oświetlenie elewacyjne (2) panel natryskowy (2) paradyż (2) podjazd (2) płytki (2) rozdzielacze (2) rusztowania (2) sprzęt agd (2) wentylacja (2) wiatrołap (2) więźba dachowa (2) xcel (2) antena dvb (1) antena sat (1) awaria (1) beam (1) bednarka (1) c.o. (1) cerapur modul (1) ciekawostki (1) deante (1) drzewa (1) drzwi ppoż (1) dziennik budowy (1) furtka (1) geberit (1) gniazdka (1) gradobicie (1) humus (1) iglaste (1) junkers (1) kolor elewacji (1) kostka brukowa (1) krispol (1) krzewy (1) kręgi betonowe (1) lampy (1) listwy przypodłogowe (1) listwy wykańczające (1) liściaste (1) mapki (1) mała architektura (1) media (1) molo (1) murłata (1) normstahl (1) obrzeża (1) obudowa wanny (1) ogrzewanie (1) palisada (1) parapety (1) piasek (1) plac budowy (1) podłogówka (1) pozwolenie na budowę (1) projekt wod-kan (1) prysznic (1) ptaki (1) radaway (1) reklamacja (1) rozdzielnia (1) strych (1) studnia chłonna (1) szkody górnicze (1) szpilki (1) sąsiedzi (1) triest bianco (1) tynki cementowo-wapienne (1) uziemienie (1) vail (1) wełna mineralna (1) wydział architektury (1) wyłaz strychowy (1) ścieżki (1)
Obsługiwane przez usługę Blogger.